Moskwa
Sobór Chrystusa ZbawicielaMoskwa, Rosjafoto: Krzysztof Stępieńźródło: transazja.pl

Wietnam Północny

Hanoi, Wietnam

Ostatni dni spędziłyśmy na spacerowaniu po mieście. Niestety, nie polecamy, bo klimat nie sprzyja takim wycieczkom. Przedostatniego wieczoru wybrałyśmy się na nocny targ. Liczyłyśmy na targ, przypominający organizowane targi regionalne organizowane w Polsce. Zszokowałyśmy się, gdy dotarłyśmy na targ.

Hạ Long, Wietnam

Przed południem zwiedzaliśmy jaskinię w skale "Suprising Cave" O tyle ciekawa atrakcja, że jaskinia znajduje się 200 m.n.p.m. Aby się do niej dostać należy pokonać 150 stopni schodów, a przecież zazwyczaj do jaskiń schodzi się w dół. Sama w sobie, mówiąc zupełnie szczerze, żadna atrakcja - chyba, że interesujesz się jaskiniami i tym, co tam można zobaczyć.

Od samego rana byłam podekscytowana wycieczką. Zatoka Ha Long jest wpisana na listę UNESCO, co powoduje iż jest niezwykle atrakcyjna i fascynująca. Faktycznie, to co zobaczyłam na własne oczy, wyszło wszelkie moje wyobrażenie. Niesamowity wodny krajobraz górski. Podróż z hotelu do portu trwała prawie 3,5 godziny.

12sie

Hanoi

Hanoi, Wietnam

O północy dotarłyśmy do Hanoi. Postanowiłyśmy przespacerować się od dworca do hotelu. Spacer zajął nam ok. 30 min. Byłyśmy zadowolone z decyzji, bo miałyśmy okazję zobaczyć inne oblicze miasta Hanoi. W nocy ulice są puste, posprzątane, jest wyjątkowo cicho. Tuz przy Parku Zakochanych, prowadzone są poranne zajęcia fitness.

Sa Pá, Wietnam

Drugi dzień w Sa Pa. Pobudka godz. 8.00, szybkie ogarniecie i śniadanko w hotelu. Zamówiłyśmy omlet z szynką i serem. Omlet jest tutaj inaczej przyrządzany, niż w Polsce. Wietnamski omlet to dobrze roztrzepane jajka, jak na jajecznice, wlane na gorącą patelnie pokrytą sporą ilością tłuszczu i do tego dodawana jest wędlina.

10cze

Sa Pa

Sa Pá, Wietnam

Do Sa Pa podróżowałyśmy prywatnym busikiem, który miałyśmy zarezerwowany przez managera hotelu w Hanoi. Podróż należała do bardziej komfortowych z dotychczasowych transportów, jakimi podróżowałyśmy. Dołączyłyśmy do wycieczki Amerykanów i razem z nimi dotarłyśmy do kolejnego punktu naszej podróży - do Sa Pa.

Bắc Hà, Wietnam

Pobudkę zaplanowaliśmy na 7.30, ale zgiełk dochodzący zza okna obudził nas wcześniej. Dzień rozpoczęliśmy od wizyty na wyścigach konnych. Jeśli miałabym je opisać to ciężko, bo żadnej gonitwy nie widzieliśmy. Tłum zgromadzony dookoła toru, już od wczesnych godzin porannych zajmował najlepsze miejsca - również na drzewach i dachach pobliskich domów.

9cze

Bac Ha

Bắc Hà, Wietnam

Podróż lokalnym busem z Lao Cai do Bac Ha trwała ponad 2 godziny. Droga prowadziła krętą ulicą, zboczem gór przez lokalne wsie. W każdej, co najmniej 2 przystanki, na których dochodzili kolejni pasażerowie. Do Bac Ha dojeżdżałyśmy w ścisku, hałasie i uciążliwym gorącu. W miasteczku panował niesamowity zgiełki tłumu i hałas, trąbiących samochodów i skuterów.

Lào Cai, Wietnam

Pociągi na tej trasie jeżdżą tylko w nocy i pierwszy wyrusza, jak dobrze pamiętam o 20.30. Pociągi różnią się standardem oraz czasem podróży. My podróżowałyśmy kuszetką, po 4 osoby w każdym przedziale. Nie jest to najwyższy standard, jednak porównując do polskich pociągów, na prawdę jest tam bardzo czysto, świeża pościel a co najważniejsze - całkowicie bezpiecznie.

Hanoi, Wietnam

Po 15 godzinnej podróży, wczesnym porankiem dotarłyśmy do Hanoi w Wietnamie. Na lotnisku odebrał nas Wietnamczyk o imieniu "TOAN", z którym nawiązałyśmy wcześniej kontakt mailowy. Podróż lokalnym autobusem po wietnamskich ulicach pokazała nam jedynie przedsmak, tego jak odbywa się tutaj ruch uliczny.

ostatni wpis:12 sie 2012  (12 lat temu)
pierwszy wpis: 8 cze 2012  (12 lat temu)