lub
w jakim celu? zapamiętaj mnie
 
Warszawa
Wientian  
Wat Xieng ThongLuang Prabang, Laosfoto: Krzysztof Stępieńźródło: transazja.pl
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
czytasz blog:

Indochina trespassing explorer 2006/7



6sty
2007

Poludniowe wrota Laosu

1 1 0  
  Pakxé, Laos, prowincja Champasak

ach te kolory! Pakse to jak wiekszosc miasteczek w Laosie ulicowka z niewielka iloscia rozgalezien i przyleglosci. Oczywiscie jak wszedzie dworzec autobusowy jest polozony na jakims zadupiu 8 czy 10km poza miastem. Jest to nad wyraz celowe dzialanie po to by przybywajacy turysta musial konieczne wziac lokalny transport do centrum miasta w postaci tuk tuka za ktory miejscowi licza sobie jak za zboze. Gdy juz sie nieco nabierze doswiadczenia w podrozowaniu po tym kraju mozna sobie odpuscic targowanie sie z lokalnym tuktukowym nacigaczem i zlapac sie na zwyczajny lokalny transport wieloosobowy (w wiekszym tuktuku, za normalna cene)z towarzyszeniem przeroznych towrow spozywczych, zywego inwntarza lub koszy pelnych suszonych ryb tudziez zywych przewozonych w najrozniejszych opakowaniach.
W samym miasteczku nie wiele jest do roboty. W tej sennej miescinie zanjduje sie budyjska swiatynia, architektoniczne pozostalosci po Francuzach oraz... sporo agencji turystycznch ktore maja ceny z sufitu. Nie wiem jak oni to kalkuluja ale jednodniowa przejazdzaka w towarzystwie lokalnego przewodnika kosztuje od 21 do 40$.
Poniewaz moja zasoby finansowe nie pozawalaja mi na zadne ekstrawgancje lokalowe ani zywieniowe wynajolem pokoj w GH zarzadzanym przez Hindusow. Co ciekawe spora liczba Gh w Laosie jest wlasnoscia i/lub w zarzadzie Hindusow. Co to oznacza dla podroznika? Niestety nic dobrego. W duzym skrocie: brod, smrod i ubostwo oraz ciagly halas. Hindusi maja za nic czystosc w toaletach czy w miejscach sluzacych do mycia sie, wiec z obrzydzeniem mijalem prysznic a jedynie korzystalem z WC co rowniez nie nalezalo do przyjemnosci. Dodatkowa atrakcja byli biegajacy i wydzierajacy sie kamraci wlasciciela w godzinach pozno nocnych a ich ulubiona pora byly okolice godziny 0100. Biorac pod uwage ze spi sie w pokju posiadajacym jedynie lozko i krzeslo czlowiek chcac nie chcac ma nie wiele do roboty wieczorami poza odwiedzinami w kafejce interentowej wiec chodzi spac stosunkowo wczesnie. Z tego tez wzgledu ekscesy Hinduskich imprezowiczow powodowaly moje wybudzanie i wiercenie sie bez sesu przez nastepne 2, 3 czy 4 godziny w lozku bez mozliwosci zasniecia.
Pomijajac zakwaterowanie, wydaje sie, iz w Pakse problematyczne jest znalezienie taniego jedzenia. Wiekszosc miejsc typu restauracja oferuje posilki zaczynajace sie w cenach od 15 tys Kip. Jednakze moja wrodzona upartosc i ciekawosc zaowocowaly odkryciem kilku miejsc gdzie moglem dosc smacznie i nie drogo jadac kazdego dnia roznorodne posilki za niewielkie pieniadze zwyczajowo w cenie 10tys kip co jest rownowartoscia 1$.
W samym Pakse jak juz pisalem nie ma nic do roboty wiec wybralem sie nieco dalej na zachod od mista ale o tym nieco pozniej.

Zdjecia do tekstu.

 


Odległość pokonana od ostatniego punktu (Wientian, Laos): ok , mierzona w linii prostej.
Całkowity przebyty dystans to ok. .

6sty
2007

Galeria (1)

 
  Pakxé, Laos, prowincja Champasak
 
  • Opublikuj na:
6sty
2007

Komentarze

 
Dodaj swój komentarz - bo każdy ma przecież coś do powiedzenia...

Nie jesteś zalogowany. Aby uprościć dodawanie komentarzy oraz aby zdobywać punkty - zaloguj się

Imię i nazwisko *
E-mail *
Treść komentarza *



Na mapie

 

Spis treści

1 9
1. Parę słów tuż przed wyjazdem. Warszawa,
niedziela, 19 lis 2006
Warszawa, Parę słów tuż przed wyjazdem., Warszawa,
1
2. W Moskwie Moskwa, Rosja
środa, 22 lis 2006
Moskwa, Rosja W Moskwie, Moskwa, Rosja
1
3. Dobry wiecier towarzyszu... Hanoi, Wietnam
czwartek, 23 lis 2006
Hanoi, Wietnam Dobry wiecier towarzyszu..., Hanoi, Wietnam
1
4. Jak Europejczyk staje sie bialasem Hanoi, Wietnam
niedziela, 26 lis 2006
Hanoi, Wietnam Jak Europejczyk staje sie bialasem, Hanoi, Wietnam
1 1
5. Zatoka po raz kolejny Hạ Long, Wietnam
poniedziałek, 27 lis 2006
Hạ Long, Wietnam Zatoka po raz kolejny, Hạ Long, Wietnam
1 2
6. Bez komentarza. Hanoi, Wietnam
poniedziałek, 27 lis 2006
Hanoi, Wietnam Bez komentarza., Hanoi, Wietnam
1 2
7. Cos jak by splyw Dunajcem ale po Wietnamsku czyli Tam Coc Ninh Bình, Wietnam
środa, 29 lis 2006
Ninh Bình, Wietnam Cos jak by splyw Dunajcem ale po Wietnamsku czyli Tam Coc, Ninh Bình, Wietnam
1 2
8. Czas na odrobine loozingu Hội An, Wietnam
czwartek, 30 lis 2006
Hội An, Wietnam Czas na odrobine loozingu, Hội An, Wietnam
1
9. Kupa gruzow i ulewa Hội An, Wietnam
sobota, 2 gru 2006
Hội An, Wietnam Kupa gruzow i ulewa, Hội An, Wietnam
1 1
10. Spacerowym krokiem. Ðà Lạt, Wietnam
sobota, 2 gru 2006
Ðà Lạt, Wietnam Spacerowym krokiem., Ðà Lạt, Wietnam
1 1
11. Zielony bimber i ser w sprayu Ho Chi Minh, Wietnam
środa, 6 gru 2006
Ho Chi Minh, Wietnam Zielony bimber i ser w sprayu, Ho Chi Minh, Wietnam
1 2
12. Co Dai Temple & Cu Chi Tunells Củ Chi, Wietnam
czwartek, 7 gru 2006
Củ Chi, Wietnam Co Dai Temple & Cu Chi Tunells, Củ Chi, Wietnam
1
13. Informacje praktyczne - przykladowe ceny w Wietnamie Ho Chi Minh, Wietnam
czwartek, 7 gru 2006
Ho Chi Minh, Wietnam Informacje praktyczne - przykladowe ceny w Wietnamie, Ho Chi Minh, Wietnam
1 1
14. Bez komentarza Can Tho, Wietnam
niedziela, 10 gru 2006
Can Tho, Wietnam Bez komentarza, Can Tho, Wietnam
1 1
15. Bez komentarza Bonus pigs Châu Ðốc, Wietnam
niedziela, 10 gru 2006
Châu Ðốc, Wietnam Bez komentarza Bonus pigs, Châu Ðốc, Wietnam
1 1
16. Nic Smiesznego Phnom Penh, Kambodża
niedziela, 10 gru 2006
Phnom Penh, Kambodża Nic Smiesznego, Phnom Penh, Kambodża
1 1
17. Loozing po raz drugi Sihanoukville, Kambodża
poniedziałek, 18 gru 2006
Sihanoukville, Kambodża Loozing po raz drugi, Sihanoukville, Kambodża
1
18. Informacje praktyczne - przykladowe ceny w Kambodzy Phnom Penh, Kambodża
poniedziałek, 18 gru 2006
Phnom Penh, Kambodża Informacje praktyczne - przykladowe ceny w Kambodzy, Phnom Penh, Kambodża
1 1
19. Battambang wycieczkowo Battambang, Kambodża
wtorek, 19 gru 2006
Battambang, Kambodża Battambang wycieczkowo, Battambang, Kambodża
1 1
20. Cud Swiata czyli Angkor Wat Siem Reap, Kambodża
sobota, 23 gru 2006
Siem Reap, Kambodża Cud Swiata czyli Angkor Wat, Siem Reap, Kambodża
1 1
21. Droga do Bangkoku wyglada tak! Bangkok, Tajlandia
sobota, 23 gru 2006
Bangkok, Tajlandia Droga do Bangkoku wyglada tak!, Bangkok, Tajlandia
1 1
22. Bangkok i okolice Bangkok, Tajlandia
czwartek, 28 gru 2006
Bangkok, Tajlandia Bangkok i okolice, Bangkok, Tajlandia
1
23. Informacje praktyczne - przykladowe ceny w Tajlandi Bangkok, Tajlandia
niedziela, 31 gru 2006
Bangkok, Tajlandia Informacje praktyczne - przykladowe ceny w Tajlandi, Bangkok, Tajlandia
1 1
24. Sabai-dee wedrowcze :) Wientian, Laos
piątek, 5 sty 2007
Wientian, Laos Sabai-dee wedrowcze :), Wientian, Laos
1 1
25. Poludniowe wrota Laosu Pakxé, Laos
sobota, 6 sty 2007
Pakxé, Laos Poludniowe wrota Laosu, Pakxé, Laos
1 1
26. W krainie wodospadow Pakxong, Laos
czwartek, 11 sty 2007
Pakxong, Laos W krainie wodospadow, Pakxong, Laos
1 1
27. Dworcowe ujecia Pakxé, Laos
czwartek, 11 sty 2007
Pakxé, Laos Dworcowe ujecia, Pakxé, Laos
1 1
28. Loozing z Laolao z szumem wodospadu w tle :D Tadlo, Laos
czwartek, 11 sty 2007
Tadlo, Laos Loozing z Laolao z szumem wodospadu w tle :D, Tadlo, Laos
1 1
29. Dworcowe ujecia - Vientiane Wientian, Laos
poniedziałek, 15 sty 2007
Wientian, Laos Dworcowe ujecia - Vientiane, Wientian, Laos
1 1
30. Toobing jaaazda! Muang Vangviang, Laos
poniedziałek, 15 sty 2007
Muang Vangviang, Laos Toobing jaaazda!, Muang Vangviang, Laos
1 1
31. W drodze do Louang Namtha Muang Xai, Laos
poniedziałek, 15 sty 2007
Muang Xai, Laos W drodze do Louang Namtha, Muang Xai, Laos
1 1
32. Miasteczko o zapachu zielska! Louang Namtha, Laos
poniedziałek, 15 sty 2007
Louang Namtha, Laos Miasteczko o zapachu zielska!, Louang Namtha, Laos
1 1
33. W drodze do Huay xai Huay xai, Laos
piątek, 19 sty 2007
Huay xai, Laos W drodze do Huay xai, Huay xai, Laos
1 1
34. Przemyslenia umiarkowanego szowinisty podczas splywu Mekongiem. Muang Pakbèng, Laos
piątek, 19 sty 2007
Muang Pakbèng, Laos Przemyslenia umiarkowanego szowinisty podczas splywu Mekongiem., Muang Pakbèng, Laos
1 1
35. Zdjecia bez komentarza. Louangphrabang, Laos
piątek, 19 sty 2007
Louangphrabang, Laos Zdjecia bez komentarza., Louangphrabang, Laos
36. Vinh, Wietnam wtorek, 23 sty 2007 Vinh, Wietnam Vinh, Wietnam
1 1
37. Mieszany koniec Kijów,
czwartek, 1 lut 2007
Kijów, Mieszany koniec, Kijów,
1
38. Podsumowanie Warszawa,
czwartek, 1 lut 2007
Warszawa, Podsumowanie, Warszawa,

Na skróty

Podsumowanie

ostatni wpis: 1 lut 2007  (15 lat temu)
pierwszy wpis:19 lis 2006  (15 lat temu)
  
liczba tekstów:38
liczba zdjęć:41
liczba komentarzy:2
odwiedzone kraje:8
odwiedzone miejscowości:28

Uczestnicy

Skontaktuj się ze mną

strona jest częścią portalu transazja.pl
© 2004-2021 transazja.pl

Newsletter Informujcie mnie o nowych, ciekawych
materiałach publikowanych w portalu



transAzja.pl to serwis internetowy promujący indywidualne podróże po Azji. Przez wirtualny przewodnik po miastach opisuje transport, zwiedzanie, noclegi, jedzenie w wielu lokalizacjach w Azji. Dzięki temu zwiedzanie Chin, Indii, Nepalu, Tajlandii stało się prostsze. Poza tym, transAzja.pl prezentuje dane klimatyczne sponad 3000 miast, opisuje zalecane szczepienia ochronne i tropikalne zagrożenia chorobowe, prezentuje też informacje konsularne oraz kursy walut krajów Azji. Pośród usług dostępnych w serwisie są pośrednictwo wizowe oraz tanie bilety lotnicze. Dodatkowo dzięki rozbudowanemu kalendarium znaleźć można wszystkie święta religijnie i święta państwowe w krajach Azji. Serwis oferuje także możliwość pisania travelBloga oraz publikację zdjęć z podróży.

© 2004 - 2021 transAzja.pl, wszelkie prawa zastrzeżone