Pjongjang

Warszawa,

Powroty

Kijów

Każdy wyjazd ma swój koniec. Nasz miał jak to już kiedyś bywało kilka końców stąd tytuł ostatniego posta, czyli powroty a nie powrót. Czemu powroty, a no dlatego, że w ciągu ostatnich kilku dni tego wyjazdu przybywaliśmy do kolejnych miejsc by za chwile je opuścić i podążyć dalej. Z żalem wsiedliśmy na poranny prom który zabrał nas z Gilli Travangan, tym samym udając się w podróż do Denpassar, skad mieliśmy następnego dnia o świcie samolot do Singapuru.

Gili Travangan, Indonezja

Gilli Air miała być naszym ostatnim miejscem przed powrotem do Bangkoku. Jednak jak wspomniałem w poprzednim poście czegoś nam brakowało na "naszej" wyspie. No właśnie po kilku dniach luzowania się dotarło do nas że tak naprawdę nie mamy możliwości korzystania z tego co nas otacza. Otóż, wyspa Gilli Air jest otoczona tak zwanym murem, czyli bardzo rozległym koralowym i porośniętym glonami wypłyceniem zakończonym ostra krawędzią zbudowaną ze skał.

Gili Air, Indonezja

Nareszcie! Wreszcie po wielu trudach i częściowych niepowodzeniach dotarliśmy w miejsce gdzie, aż się chce wypoczywać. Hmm, choć początkowo w swoich planach odrzucałem pobyt na wyspach Gilli, to jednak życie zweryfikowało mój pogląd na ta sprawę. No cóż, nieważne jesteśmy już tu i się bardzo cieszymy. Dookoła rozciąga się piękny widok tropikalnej koralowej wyspy, a właściwie kilku wysp, bo na północny zachód od Lomboku leżą aż trzy wyspy Gilli.

Bangsal,

Mataram, Indonezja

Każdy, kto mieszka w Polsce i porusza się po niej samochodem nie raz narzekał na stan dróg a także na brak poszanowania zasad bezpieczeństwa przez naszych kierowców. Zapewne też niejeden kierowca sam się do tego przyczynia mniej lub bardziej świadomie. Ba nawet piesi często narażają siebie jak innych uczestników ruchu drogowego na różnego rodzaju niebezpieczeństwa przez swoją nieuwagę a czasami po prostu głupotę. Podczas swojej pierwszej podróży do Chin oraz Wietnamu spotkałem sie z całkiem dla mnie nowym zjawiskiem, które jest zupełnie obce mieszkańcom starego kontynentu. Otóż Azjaci mają bardzo specyficzny sposób poszanowania dla zasad ruchu drogowego, zgoła odmienny od tego, co wpaja się nam od urodzenia.

Poto Tano,

Ende, Indonezja

Podróżujemy by się cieszyć odmiennością i uciec od codziennej rutyny i powtarzalnych czynności. Zmieniające się krajobrazy i miejsca podczas pokonywanych kilometrów sprawiają podróżnikowi przyjemność a niekiedy gdy są wyjatkowo urokliwe zapadają w pamięć, stając się wspomnieniami z podróży do ktorych chętnie sie wraca w późniejszym czasie.

Komodo, Indonezja

Każdy z nas ma inne podejście do marzeń. Ja na przykład dzielę je na realizowalne i takie, które są mało prawdopodobne by się ziściły. W dzieciństwie z dużym zainteresowaniem oglądałem programy telewizyjne pokazujące najodleglejsze zakątki Ziemi i chętnie słuchałem opowieści znanych podróżników.

20lip

Poto Tano,

Kawah Ijen, Indonezja

Podróże sprzyjają nowym znajomościom. My będąc w Yogjy poznaliśmy Wojtka i Asię, z którymi spędziliśmy miło kilka dni wspólnie podróżując po okolicach tego miasta jak i dalej wchodząc na Bromo i wspinając się na Ijen. Nie sililiśmy sie na samodzielne organizowanie czegoś, co już zorganizowano tylko wykupiliśmy wspólnie wycieczkę do wspomnianych obu atrakcji z transportem na Bali. Bromo to jeden z bardziej czynnych wulkanów w Indonezji.

Yogyakarta, Indonezja

Na całym świecie każda rzecz która stanowi obiekt zainteresowania innych ludzi staje się atrakcją i jako takowa podlega zazwyczaj biletowaniu a tym samym wniesieniu stosownej opłaty za prawo wstępu. Jeżeli coś stanowi wyjątkową atrakcję a za takie uważa się wszystkie obiekty pod patronatem UNESCO od razu oplata za bilet wzrasta.

Dżakarta, Indonezja

W Europie jest kilku tanich przewoznikow lotniczych. Nigdy z zadnym z nich nie lecialem bo po Europie glownie poruszam sie ladem lub po morzu. Slyszalem jednak opowiesci ze owe linnie oszczedzaja na czym tylko sie da wiec przeloty nie naleza do zbyt wygodnych ani przyjemnych. Ile w tym prawdy wiedza Ci co lecieli takim np Rayanem czy Wizzairem. W Azji najwiekszym tanim przewoznikiem jest AirAsia.

Kuala Lumpur, Malezja

Z Hat Yai pojechalismy klimatyzowanym VIP Busem jak na bialasow przystalo do Kuala Lumpur. No i tyle by bylo naszego komfortu... Zupelnie nieswiadomi tego co nasz czeka wysiedlismy pozna noca tj. kolo 0330 z autobusu w Kuala Lumpur jak nam sie wydawalo gdzies w okolicach China Tow gdyz tak to zazwyczaj bywa.

Hat Yai, Tajlandia

Moi rodzice zaszczepili we mnie zamiłowanie do podróży. Jak sięgnę pamięcią zawsze gdzieś wyjeżdżaliśmy. Za czasów PRL oczywiście w Polskę, po 89 roku czasem za granicę, ale tylko tą najbliższą, Czechosłowacja, Węgry... Przez całe dzieciństwo marzyłem o krajach dalekich i egzotycznych.

Songkhla, Tajlandia

Taki filmowy bonus

Hat Yai, Tajlandia

Po kilku deszczowych dniach w Bangkoku postanowiliśmy zgodnie z planem ruszyć na południe Tajlandii. Jechaliśmy pociągiem nocnym w takich o to warunkach...

Bangkok, Tajlandia

I wylądowaliśmy w Bangkoku! Stolica Tajlandii przywitala nas ciepłem i deszczem. Zreszta deszcz towarzyszy nam juz od Kijowa choć tam było zimno. Lotniksko w Kijowie to porażka większa niż Moskiewskie Szeremietiewo, no ale na szczeęcie mieliśmy tylko 2 h na przesiadkę oraz aż 1,5h opóźnieniea z odlotem do Bangkoku.

29cze

Kijow,

To nie będzie zbyt tani wyjazd. Chyba zatraciłem umiejętność bezbłędnego wychwytywania dobrych promocji na tanie loty do Azji... Na moje usprawiedliwienie mam tylko to, że decyzja o wylocie zapadła bardzo późno jak na na mnie. Dopiero w kwietniu się zdecydowaliśmy, że tym razem na wakacje polecimy do Indonezji. Tym razem bilety zakupiliśmy w Aerosvicie przez internet.

ostatni wpis:17 sie 2011  (13 lat temu)
pierwszy wpis:29 cze 2011  (13 lat temu)