Seul
Parada podczas urodzin BuddySeul, Korea Południowaźródło: Stock.XCHNG

Z wyspy na wyspÄ™ czyli wiosna w Tajlandii

Dzień pierwszy....

Bangkok, Tajlandia, prowincja Bangkok

W poszukiwaniu hotelu...to już tuż tuż... Dzień rozoiczyna się tak naprawdę po południu. Przesunięcie czasu o 5 godzin powoduje, iż po po 10 h lotu mamy tu już 14-tą czasu lokalnego, podczas gdy w Polsce dopiero poranek.
Wykupujemy bilety na lotniskowy autobus (150 Bht) jadÄ…cy do Banglamphu gdzie mamy zarezerwowany hotel.
Niecała godzina jazdy (częsciowo kilkupasmowymi autostradami, częściowo zatłoczonym miastem) i jesteśmy na miejscu. Hotel New Joe Guesthouse. Mały zgrzyt na dzień dobry - przez pomyłkę wziąłęm pokój bez ciepłej wody. Kasia chce szukać innego, ale okazuje się, że woda w kranie jest letnia także zostajemy. Ostatecznie pokój z wiatrakiem 300 Bht za noc.
Idziemy na obiadek - pierwszy kotnakt z oryginalną tajską kuchnią - mi bardzo smakuje, Kate nieco rozczarowana....Ciekawostka - cały posiłek podają razem - zupy z głównym daniem. Oczywiście duuużo taniej niż w Warszawie (np. w Sunancie w Wwie do której poszliśmy przed wyjazdem chcąc się zaprzyjaźnić z tajską kuchnią jeszcze na miejscu - tutaj za warszawski rachunek moglibyśmy zjeść kilka wypasionych obiadów).
30 m od naszego hotelu biegnie słynna Khao San Road - mekka zachodnich backpackersów. Pełno straganów, sklepów z całkiem ciuszkami, miejscowym szajsem i budek z jedzeniem. W przeciwieństwie do Indii sporo fajnych rzeczy - tym razem będzie co kupić na pamiątki :) Wieczorem idziemy zwiedzić Złotą Górę (niestety sam klaszto jest już zamknięty), mijając po drodze monumentalny pomnik demokracji, niewielki monument 14 Października i świątynię Wat Rajnadda. Wieczorem wracamy na Khao San. Dajemy się skusić na masaż stóp (mi się podoba choć momentami nieco rzeczywiście boli, Kaśką piszczy, że więcej nie idzie hehe). Parę piwek, ja jeszcze szaszłyczek z ulicznego grilla (10 Bht) i można iść spać.

Czas na zwiedzanie

Bangkok, Tajlandia, prowincja Bangkok

Chao Phraya - ruszamy w rejs Dziś ostre zwiedzanie. Niestety zaczynamy od małej wtopy. Dajemy się skusić (jak jacyś niemieccy turyści) na przejażdzkę łodzią khlongiem (kanałami odchodzącymi od Chao Phraya). Inwestujemy w sumie dużą kasę (800 Bht) za godzinę pływania kanałami. Miał być po drodze targ kwiatowy, a było wielkie gówno czyli wciąż te same widoczki z chatami nad wodą. Nie warto za tą kasę.

Po tej emeryckiej przejażdżce idziemy zwiadzać Wielki Pałac (Wat Phra Kaeo) - przepiękny kompleks swiątynno-pałacowy z najświętszym posążkiem w Tajlandii czyli Szmaragdowym Buddą. Niestety kaplica jest zamknięta dla turystów także widzimy go tylko z daleka. Częściowo rekompensują ta śpiewy młodych mnichów, którzy mają chyba jakieś święto. Trochę jak na Legii tylko nieco melodyjniej :)

Upał jest taki, że średnio co 10 metrów siadamy w cieniu. Wilgotność też w okolicach 100%. Przez niecałą dobę strony w przewodniku spuchły tak, że prawie podwoiła objętość...Po godzinie łażenia wśród tłumu turystów i mnichów mamy dość ale decydujemy się jeszcze iść do Wat Po. Po drodze kolejny cwaniak przekonuje nas, iż świątynia jest zamknięta i lepszym pomysłem jest wizyta w jego sklepie, ale nie dajemy się zwieść i twardo idziemy dalej. Po kolejnym kwadransie marszu (taka przebieżka po czymś w rodzaju mixu między sauną a szklarnią) docieramy na miejsce: Wat Po - świątynia Lężącego Buddy. Robi wrażenie - mega figura Buddy dochodzącego do stanu Nirwany. Kręcimy się jeszcze chwilę i tuktukiem wracamy na Khao San na obiad.

Wieczorem jedziemy (ponownie tuktukiem) zobaczyć trochę nocnego życia czyli na słynny Patpong. Mimo, iż widać że jesteśmy parą co chwila dostajemy ofertę różnych pussy pingpong, pussy chopstick czy pussy cola...Pod względem kreatywności wygrywa jednak neon klubu Sisters: Take Two :) Może tak kilku idoli z LPRu czy PISu tam puścić? Jest nadzieja, że mentalnie by nie przeżyli hehe.

Poza dziesiątkami klubów go-go Patpong to spory bazar z podróbkami zegarków, toreb czy pasków od Prady, Armaniego itp. Sądząc po liczbie kupujących białasów cieszą się sporym powodzeniem. Pokręciliśmy się trochę (Kaśka miała ofertę bardzo ładnej torebki z ceną która zjechała z 1800 Bht na 500, ale nie skorzystaliśmy bo i tak do plecaka by się nie zmieściła....).

Przed północą wróciliśmy do hotelu, spakowaliśmy się i spać - rano wyjeżdżamy !?

Odległość pokonana od ostatniego punktu (Warszawa, ): ok , mierzona w linii prostej.