lub
w jakim celu? zapamiętaj mnie
 
Warszawa
Ułan Bator  
Jurty na stepieOkolice wąwozu Yolyn Am, Mongoliafoto: Krzysztof Stępieńźródło: transazja.pl
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
Booking.com

Najnowsze artykuły

Flames of... Baku

Top of the top - Iran!

Oman - to zdecydowanie więcej niż jedyne państwo na literę "O".

Nepal - My first time

e-Tourist Visa do Indii - wyjaśniamy szczegóły

Stambuł z zupełnie innej perspektywy

Cud w indyjskiej Agrze na miarę drugiego Taj Mahal

Do Mongolii bez wizy

Muktinath (Jomsom) Trekking - profil wysokości i statystyka

Bezpłatne wycieczki po Dosze dla pasażerów Qatar Airways

Do Indonezji bez wizy

Wiza do Indii wydawana już na lotnisku?

Poznaj Azję Centralną oglądając animowane filmy

Co wiesz o Azji Centralnej?

Bilet na indyjski pociąg tylko na 60 dni przed odjazdem?

Turkish Airlines poleci do Kathmandu!

COP26: Australia PM undecided on attending crucial climate summit

Power outages hit homes in north-east China

Xianzi: The #MeToo icon China is trying to silence

The rural Afghan family welcoming Taliban rule

China Evergrande: What the company's debt crisis means for the world

Afghanistan: Taliban ban Helmand barbers from trimming beards

India's misunderstood maharajahs

Huawei executive Meng Wanzhou freed by Canada arrives home in China

Meng Wanzhou: The PowerPoint that sparked an international row

Afghanistan: Inside the prison staffed by former inmates released by the Taliban

Five Palestinians killed in Israeli West Bank raid against militants

Syria war: UN calculates new death toll

The epic adventures of the Gilgamesh Dream tablet

Eitan Biran: Italy cable car survivor to stay in Israel amid custody fight

The edible insects coming to a supermarket near you

Cavers descend into Yemen's 'Well of Hell' for first time

My dad, held hostage in Iran

Yemen war: Outcry over executions of nine men by Houthi rebels

Iranian musician risks prison for new album

Nizar Banat: The death shaking the Palestinian leadership

Miasta Azji

 New Delhi

warto zobaczyć: 23
transport z New Delhi: 2
dobre rady: 37

wybierz
[opinieCount] => 0

 Pekin

warto zobaczyć: 27
transport z Pekin: 5
dobre rady: 60

wybierz
[opinieCount] => 0

 Katmandu

warto zobaczyć: 14
transport z Katmandu: 3
dobre rady: 21

wybierz
[opinieCount] => 0

 Stambuł

warto zobaczyć: 38
transport z Stambuł: 2
dobre rady: 40

wybierz
[opinieCount] => 0

 Jerozolima

warto zobaczyć: 9
transport z Jerozolima: 3
dobre rady: 12

wybierz
[opinieCount] => 0

 Pokhara

warto zobaczyć: 9
transport z Pokhara: 1
dobre rady: 9

wybierz
[opinieCount] => 0

 Szanghaj

warto zobaczyć: 18
transport z Szanghaj: 1
dobre rady: 37

wybierz
[opinieCount] => 0

 Xi'an

warto zobaczyć: 10
transport z Xi'an: 2
dobre rady: 19

wybierz
[opinieCount] => 0

 Hua Shan

warto zobaczyć: 8
transport z Hua Shan: 3
dobre rady: 18

wybierz
[opinieCount] => 0

 Tajpej

warto zobaczyć: 22
transport z Tajpej: 11
dobre rady: 39

wybierz
[opinieCount] => 0

Powiadomienia

Informujcie mnie o nowych, ciekawych
materiałach publikowanych w portalu

Dołącz do nas!


 
 
  •  Mongolia
     kursy walut
     MNT
     PLN
     USD
     EUR
  •  Mongolia
     wiza i ambasada
    Mongolia
    ambasada w Polscetak
    wymagana wizanie
    Do 30 dni pobytu bez konieczności ubiegania się o wizę
    Najmniejsza
    prowizja w Polsce!
    77 PLN ekonomicznie - 7-10 dni roboczych
    117 PLN ekspresowo - 3-5 dni robocze sprawdź szczegóły

Mongolia - Jazda na wielbłądach

piątek, 5 lis 2004
  • źródło: Przewodnik turystyczny "Szlak Transsyberyjski", Wydanie I, Kraków 2002
  • copyright: © Wydawnictwo Bezdroża
  • dotyczy:  

Osoby niejeżdżące wcześniej na wielbłądzie nie powinny planować długich tras – maksymalnie 20 – 30 km na dzień. Jazda na grzbiecie baktriana jest znacznie mniej wygodna od jazdy konnej. Warto zapoznać się z podstawowym osprzętem. Wodze są dwie: jedna prowadzi do ogłowia, druga, którą kierujemy zwierzęciem, do kolca przebitego przez jego nozdrza. Siodło zrobione jest z kaszmiru, wielbłądziej wełny. Składa się ono z trzech osobnych prostokątnych kawałków, z których dwa większe przykrywają boki zwierzęcia, a trzeci mniejszy, łączący je na górze, stanowi siedzenie jeźdźca.

Wsiadać należy na wielbłąda, gdy ten znajduje się w pozycji półleżącej. Robić to trzeba ostrożnie – niektóre wielbłądy żyją na co dzień z dala od ludzi i łatwo mogą się spłoszyć. Mogą się też zdenerwować – zdenerwowany wielbłąd nie tylko potrafi pluć, ale nawet strzykać niestrawionym pokarmem na znaczną odległość... Gdy wielbłąd wstaje, podnosi najpierw tył tułowia. Nie będąc na to przygotowanym, można przelecieć ponad głową zwierzęcia. Dalej już idzie łatwiej. Odpowiedni system komend pozwala samodzielnie prowadzić zwierzę, zwiększać tempo marszu (lub biegu) wielbłąda, powodować, by się zatrzymał, położył bądź wstał. Gdy chcemy zachęcić wielbłąda do wstania, należy wydać komendę brzmiącą jak coś pośredniego między "sziu-sziu" a "cziu-cziu". Przydatna jest ona także już podczas jazdy, gdy chcemy zwiększyć jej szybkość. Dodatkowym bodźcem może być tu uderzenie nogami w boki zwierzęcia lub klaps w jego zad. Ciągnięcie wodzy w dół i równoczesne wydawanie dźwięków brzmiących jak "csuk-csuk" jest równoznaczne z komendą: "Obniż się – będę zsiadał". Trzeba pamiętać, że najpierw obniża się przednia część tułowia, a potem dopiero reszta. Aby nie spaść przy tej czynności, lepiej trzymać się przedniego garba (tu wychodzi przewaga dwugarbnych baktrianów nad dromaderami). Nie wolno zeskakiwać ze zwierzęcia – może to spłoszyć wielbłąda i sprawić, że pogna w pustynię, zostawiając nas na jej środku (o znacznie gorszych następstwach nie wspominając).

Wielbłąd porusza się ze średnią prędkością 5 km/h. Gdy chcemy przyspieszyć, zawsze można spróbować jazdy kłusem, choć może być ona przez dłuższy czas męcząca. Nie da się anglezować, trzeba mocno ściskać zwierzę kolanami, co nie jest łatwe przy ogromnym cielsku. Łatwiej też można podczas takiej jazdy wypaść spomiędzy garbów.

Latasz samolotami? Chcesz dowiedzieć się ile godzin spędziłeś łącznie w powietrzu? Jaki pokonałeś dystans i ile razy okrążyłeś równik? Do jakich krajów latałeś i jakimi samolotami...? Zobacz nową funkcjonalność transAzja.pl: Mapa Podróży
Narzędzie pozwala na zapisanie w jednym miejscu zrealizowanych podróży lotniczych, naniesienie ich tras na mapie oraz budowanie statystyk. Wypróbuj już teraz!






  • Opublikuj na:
Informuj mnie o nowych, ciekawych artykułach zapisz mnie!
Przeczytałeś tekst? Oceń go dla innych!
 0 / 5 (0)użyteczność tego tekstu, czyli czy był pomocny
 0 / 5 (0)styl napisania, czyli czy fajnie się czytało
Łączna liczba odsłon: 12160 od 5.11.2004

Komentarze

Liczba komentarzy: 3
iza markola

oooale jaja ja nie mog

plaquenil side effect

erectile helper plaquenil rash does erectile dysfunction cause infertility

hydroxychloroquine chloroquine

chloroquine phosphate cvs chloroquine phosphate tablets chloroquine antimalarial

Dodaj swój komentarz - bo każdy ma przecież coś do powiedzenia...

Nie jesteś zalogowany. Aby uprościć dodawanie komentarzy oraz aby zdobywać punkty - zaloguj się

Imię i nazwisko *
E-mail *
Treść komentarza *



Newsletter Informujcie mnie o nowych, ciekawych
materiałach publikowanych w portalu



transAzja.pl to serwis internetowy promujący indywidualne podróże po Azji. Przez wirtualny przewodnik po miastach opisuje transport, zwiedzanie, noclegi, jedzenie w wielu lokalizacjach w Azji. Dzięki temu zwiedzanie Chin, Indii, Nepalu, Tajlandii stało się prostsze. Poza tym, transAzja.pl prezentuje dane klimatyczne sponad 3000 miast, opisuje zalecane szczepienia ochronne i tropikalne zagrożenia chorobowe, prezentuje też informacje konsularne oraz kursy walut krajów Azji. Pośród usług dostępnych w serwisie są pośrednictwo wizowe oraz tanie bilety lotnicze. Dodatkowo dzięki rozbudowanemu kalendarium znaleźć można wszystkie święta religijnie i święta państwowe w krajach Azji. Serwis oferuje także możliwość pisania travelBloga oraz publikację zdjęć z podróży.

© 2004 - 2021 transAzja.pl, wszelkie prawa zastrzeżone